3.trasa
Úterý 13. listopad 2018 00:25

Cesta jenom tam

Archiv
img_1939.jpgUž popáté nás Ivan Fridrich pozval na nádherný výlet historickým vláčkem a nezaručil cestu zpátky. V sobotu ráno jsme odjeli ze Smíchova - měli jsem docela honičku - do Doupovských vrchů. Měli jsme, přesně jak bylo slíbeno, úžasnou vyhlídku do údolí Zákolanského potoka,  Českého Středohoří i podhůří Doupovských vrchů. Cestou se pilo pivo (celkem 3 sudy Gambrinusu),  jedlo, koukalo ven z vlaku, povídalo, trochu hrálo a také se zastavovalo tam, kde bylo něco zajímavého. Tak třeba v Peruci jsme  viděli zámek, kde bydlel Emil Filla a je tam dodnes stálá expozice jeho děl, i chráněný dub, který pamatuje seznámení knížete Oldřicha s krásnou pradlenou Boženou. Ve Zlonicích jsme si dali guláš nebo řízek v restauraci, kde asi nemají hosty moc rádi, koukli se na faru, prohlédli muzeum mašinek a projeli se maličkým vláčkem. Je neuvěřitelné, že jedeme vlakem a ještě se cestou jdeme  svézt další mašinkou. Dispozice se během cesty trochu změnily, a tak jsme se i my měnili místo noclehu. Nejprve jsme si totiž  na louce asi 300 m od zastávečky Kadaňský Rohozec pěkně udupali trávu, vysokou  skoro jako my,  pro stany, karimatky a ohniště a potom jsme ty postavené stany stany zase zbourali a všechno stěhovali zase zpátky k zastávce. To všechno proto, že vlak musel nečekaně opustit zastávku kvůli vojenských manévrům v neděli již v sedm hodin ráno a těžko bychom do něj stačili vrátit sudy s pivem a pípu. Ráno v pět přijeli první vojáci v autech a myslím, že byli překvapeni. Někteří z nás si totiž postavili stan nebo rozložili karimatky a spacáky přímo na koleje. Většinou jsme  se  stačili  tak tak nasnídat, (mýt se nebylo kde) a už jsme honem nastupovali do nastartovaného Hurvínka. Během cesty někteří vystoupili s výmluvou, že půjdou na pěší výlet (ve skutečnosti už nemohli pít) a my ostatní jsem ztrávili skoro tři hodiny v dalším muzeu vlaků v Lužné u Rakovníka a tam poobědvali v jídelním voze. A asi ve tři hodiny odpoledne jsme vystoupili na nádraží v Holešovicích.  Z Trojky jsem byli čtyři (Alenka, Permon, Petrof a já). Počasí nám opravdu přálo, pivo prý bylo dobré, ale mělo být studenější, mašinky skvělé, mašinfíra Jirka Svoboda odvážný  a vláček, co nás vezl, velmi statečný. Celou cestu v něm harašilo a bušilo, někdy i trochu kouřilo, občas se mu nechtělo jet - prokluzovala mu kolečka a my mu museli pomáhat a tlačit ho, ale výlet to byl parádní.  Bylo nás tam něco přes čtyřicet vlakomilců a tři psi. Skoro všichni jsme fotografovali, tak se můžete kouknout,  jak to bylo prima. Andrea